Przedszkole jest placówką:
profesjonalną
1. wyposaża dzieci w wiedzę, umiejętności i sprawności pozwalające im sprostać codziennym sytuacjom i wymaganiom stawianym w szkole,
2. kształtuje młodego człowieka otwartego na kontakty z innymi ludźmi,
3. stwarza warunki sprzyjające wspólnej zabawie i nauce dzieciom o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
4. respektuje prawo rodzica do zabierania głosu w sprawach dotyczących jego dziecka,
bezpieczną
1. zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, i dostosowanych do potrzeb rozwojowych,
2. dba o poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego,
3. wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji,
4. relacje między wszystkimi członkami społeczności przedszkolnej oparte są na wzajemnym szacunku i zaufaniu,
posiadającą tożsamość
1. odwołuje się do tradycji oraz dziedzictwa kulturowego i narodowego,
2. kształtuje u dzieci poczucie przynależności społecznej: do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej oraz postawę patriotyczną,
3. rozwija umiejętności społeczne dzieci w oparciu o wartości etyczne,
4. buduje system wartości, by dzieci orientowały się w tym, co dobre, a co złe,
5. promuje postawę tolerancji i akceptacji niepełnosprawności, odmienności narodowościowej, językowej i kulturowej.
W naszym przedszkolu:
1. Każde dziecko jest traktowane podmiotowo.
2. Współpracujemy z rodzicami dzieci pełniąc rolę wspierającą i doradczą oraz integrującą działania wychowawcze.
3. Organizujemy teatrzyki, wycieczki, uroczystości i imprezy przedszkolne.
4. Wychowujemy dzieci do życia w zgodzie z samym sobą, z ludźmi otaczającym światem.
5. Dzieci mają poczucie własnej wartości, potrafią okazywać swoje uczucia, mają świadomość szanowania ich praw.
6. Kształtujemy postawy akceptowane społecznie, przygotowujemy do przeżywania sukcesu i porażki.
7. Każdemu dziecku zapewniamy wszechstronny i bezpieczny rozwój zgodny z jego możliwościami, umiejętnościami, indywidualnym tempem rozwoju, potrzebami, oczekiwaniami, zainteresowaniami i zdolnościami.
8. Diagnozujemy, obserwujemy i analizujemy indywidualny rozwój każdego dziecka by wspierać go na każdym etapie jego życia, także w sytuacjach trudnych.
9. Dziecko w przedszkolu jest aktywne, wykorzystujemy naturalną potrzebę ruchu i eksplorowania otoczenia tak, by podejmowało różnorodne aktywności.
10. Wprowadzamy dziecko w świat wartości uniwersalnych: piękna, dobra, prawdy przyjaźni i miłości. Pośredniczymy w przyswajaniu norm postępowania etycznego.
11. Nauczyciele i specjaliści współpracują ze sobą, wspólnie planują działania edukacyjne, wychowawcze, terapeutyczne oraz pomagają sobie wzajemnie w rozwiązywaniu problemów.
12. Kadra pedagogiczna ustawicznie doskonali swoje umiejętności. Nauczyciele i specjaliści są innowacyjni i twórczy, wykorzystują w pracy z dziećmi nowatorskie metody i formy pracy.
13. Rodzice są naszymi sprzymierzeńcami w organizacji procesu opiekuńczo – wychowawczo - dydaktycznego: jesteśmy współpartnerami dążącymi do wspólnego celu, jakim jest dla nas dobro i wszechstronny rozwój dziecka.
14. Kształtujemy postawę przynależności do swojego regionu, kraju.
15. Posiadamy dobre warunki lokalowe oraz bogatą bazę pomocy dydaktycznych.
16. Zapewniamy dzieciom bezpieczeństwo w czasie ich pobytu w placówce.
17. Współpracujemy z instytucjami, organizacjami i specjalistami wspierającymi rozwój dziecka i działalność przedszkola.
18. Dbamy o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku lokalnym.